Alla inlägg under oktober 2013

Av Monika Brandt - 18 oktober 2013 15:02

Ja i dag lyser solen och det är så skönt väder ute. Jag har haft ont i magen hela fm och legat på soffan och jag är så less på mej själv som inte kommer i gång med nåt men fa fasen, jag har ju ont och allra helst efter maten. Man drar ju sej för att äta kan jag säja och jag tycker inte att det är gott heller. Svärmor skällde på mej i går och tyckte jag börjar bli mager. Se där ja, det trodde jag väl aldrig att jag skulle få höra. Jag vet inte heller när jag får pengar heller, så jag får se hur lån och sånt löser sej.

Mys

Av Monika Brandt - 16 oktober 2013 08:38

Morgonmys med lillefisen och sedan dagis. Det är hemskt men jag tycker det är så skönt att vara sjukskriven nu och bara få vara. Vi var på jympa i går kväll och jag skuttade runt med barnen och de andra föräldrarna. Det var roligt och jag tänkte på att det hade jag aldrig orkat innan :-) jag funderar väldigt mkt över jobb men saknar de där uppe där jag är vikarie. På nåt vis så känner jag mej hemma där och jag gillar de som jobbar där. Ja jag får se vad det blir men jag ska till doktorn i nästa vecka men jag är inte redo att gå ut i arbete ännu.

Av Monika Brandt - 14 oktober 2013 20:25

Har varit hos tandläkaren i dag och smällde 1200 pix där. Gick bra för jag varken svimmade eller spydde. Belönade mej själv med lite shopping så klart. Njuter av min ledighet fast jag är ju besviken att jag inte fick en av tjänsterna på jobbet, hade iofs inte väntat det. Alla går före mej och chefen har behandlat mej som skit :-(

Av Monika Brandt - 7 oktober 2013 14:13

Ja nu så är det gnäll igen, han gör inte annat än klagar på mej hela tiden. Trodde inte att det fanns nån värre än mitt ex men det gör det. Han har blivit både tjock och aggressiv tyvärr. Skriker på sonen hela dagarna och vill bara sitta vid datorn. Sitta och sitta och sitta.
Nu så får jag inte skriva nåt om honom på Facebook för han är inne och snokar där. Han måste väl se till sin lilla helsingborgspulla som han har där. De var ju såååååååå kära och visst tänder man som hon på gamla gubbar så varsågod, du får honom :-)

Av Monika Brandt - 5 oktober 2013 17:56

Jag kan nu konstatera att jag har förlorat min make. Dramatiskt?? Ja kanske för min nya roll är att vara mamma till honom. Jag ska gå mellan när sonen är på pappan och slåss och bråkar. Allt är dessutom mitt fel och jag ska hålla koll på allting. Jag blir tokig för mitt i allt så är jag sjukskriven för att jag har ont i magen och det blir ju inte bättre precis. Han är sååååååå sjuk och dålig och jag blir galen på detta jäkla spottande i handfatet, där ligger goja :-( jag tjatar om detta dagligen men ingen lyssnar. Nej det är mitt fel att sonen är på honom för jag ska hålla koll på dem oxå, allt är mitt fel. Han är värre än mitt ex för jag får hela tiden tänka på vad jag säjer och gör och det är såååååååå synd om honom. Gode tid ta mej hem

Av Monika Brandt - 2 oktober 2013 17:32

Fortfarande förkyld och eländig. Ledvärk och hostar och kraxar. Maken är oxå skräpig och det märks på humöret, diverse utbrott :-( inte vårt fel att han är så tjock att han knappt kan röra sej och inte kan sitta på golvet. Gubbtjyv.
Ska försöka att fixa lite här hemma i morgon, har köpt nya gardiner till sovrummet. Så himla fina är så nöjd.

Av Monika Brandt - 1 oktober 2013 09:56

Jag är i gång igen för nu har jag hemlängtan. Är så kluven då jag älskar denna byn och vi har ett så fint hus som vi dessutom fick, ja fick av svärmor. Helt otroligt att få en sådan sak och vi har kunnat renovera på makens sparpengar. Hur ofta har jag haft det så bra. Maken är söt och snäll och sonen är helt underbar. En tagg i mitt hjärta bara, min store son. Jag tänker på honom varje dag och saknar honom så mkt. Jag saknar mina syskon och mamma och den sammanhållningen vi hade. Saknar gamla vänner men har lärt känna nya här. Vi umgås ju iofs inte med nån men jag jobbar på det. Ändå saknar jag min gamla by. Tänker på svärmor som är därbortifrån och vi har så mkt gemensamt hon och jag. Vi har tom legat inlagda på samma avd på lass ett par gånger och fy vad roligt vi har haft. Nä slut på tårar nu, ska försöka ta mej i kragen och plocka lite. Förbannade förkylning :-(

Av Monika Brandt - 1 oktober 2013 05:33

Har åkt på en förkylning från helvetets portar :-( gode tid vad jag är dålig. Är skitsur på min vc läkare, dumhuvet tror att han kan halvera min dos på smärtstillande. Jag har en missbildad fot nämligen som har två pyttetår ytterst och minitrampdynor. Detta värker kan jag lova och jag trodde det skulle bli bättre nu när jag gått ner men icke då och det blir alltid värre på hösten när kylan kommer och man får använda andra skor än mina sandaler. Har tjabbar med sköterskan och dumhuvet själv ska ringa i dag. Mina nerver, så här var inte min gamla husdoktor se han skrev och tjabbade inte.
Jag ska hålla mej från FB ett tag nu för jag blir bara irriterad av eländet, gubben var mkt förvånad i går kväll när jag inte var där. Var iofs rejält dålig oxå.
Ligger nu i säng med son som varit vaken sedan halv fem wiiiiieee eller inte, ska sova lite när han är på dagis.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards